neděle 8. března 2015

Tady čaj, venku čaj, všude jen čaj

Taiwanci tvrdí, že jejich čaj je ten nejlepší na Zemi. Prakticky na každém rohu zakopáváme o teashopy. Tolik čaje jsem nevypil snad za celý život, jak za poslední dva týdny. A je sakra dobrý! Ve většině případů je ledový a strašně přeslazený. Všudepřítomný je i milk/bubbletea. Tomu jsem zatím moc nepřišel na chuť, ale takové slushy po obědě je téměř nutností :). Čerstvý ananasový džus nebo pomerančový džus říznutý oolong čajem je nebem na Zemi (nebe na Zemi viz níže).



Pokud našinec zatouží vyzkoušet opravdový-opravdový taiwanský čaj a nejen takeaway čaj je tady i tato možnost. V pátek jsem vyrazil takové místo hledat a povedlo se. "Kupodivu" asi jen 50 metrů od kolejí. Původně jsem šel omrknout jen sortiment, ale velice milý čajový pán mě usadil ke stolečku a začal bez okolků s čajovým rituálem. Anglicky neuměl, já zatím neumím pípnout čínsky, ale přesto jsme si dobře poklábosili. Příprava prvního šálku trvala bezmála 25 minut. Jednalo se o oolong čaj z jeho čajového políčka v nedalekých horách nasbíraný jeho paní. A samozřejmě byl naprosto luxusní. Zajímavostí je, že Tainan a přilehlé okolí je jediným místem na Taiwanu, kde se NEpěstuje čaj. Asi po hodince a půl a vypití asi litru oolong, zeleného a bílého čaje jsem odešel. Koupil jsem si 'Ming Guan High Mountain Tea' cca 200g za 250NTD. Čajový pán mi ještě na cestu dal knížku o Tainanu, alespoň mám kde cvičit svoji čínštinu.



Pro zajímavost ještě malá ukázka toho, jak se parkují kola na Taiwanu. O dopravě určitě ještě budu psát, to stojí za to!


Žádné komentáře:

Okomentovat