neděle 24. května 2015

NCKU, a jak ve škole?...

Po neomluvitelné odmlce se opět dostávám k sepsání dalšího článku. Věř si, kdo chce, co chce, byl jsem zavalen školními povinnostmi (a poznáváním Taiwanu no a do toho ještě MS v hokeji). Naštěstí do Tainanu přišel dlouho očekáváný déšť, který již trvá týden a další dva bude, tak mám spousty času se pustit do blogování.



Jelikož jsem dostal spoustu otázek ohledně výuky, přednášek, profesorů a podobných, pokusím se objektivně sepsat, jak je to se studiem na NCKU.

Studijní plán, jenž jsem sepsal kvůli sepsání finanční dohody na ČVUT, byl totálně k ničemu, jelikož 4 předměty z 5 jsem nakonec musel změnit z několika prozíravých důvodů. Dva předměty se vůbec neotevřely, další Network Security se mi kryl s Čínštinou a navíc byl dost nudný a předmět Investments, jsem si změnil, jelikož jsem nechtěl strávit studium psaním dalekosáhlých věděckých článku. Požadavek profesorky na sepsání cca 80 stránek mě odradil již na první přednášce. Tak jsem hledal v jiných vodách, nakonec z toho jsou tyto předměty: Mobile networking and applications, History and Culture, Chinese, Industrial Management of Technology and Innovations, Introduction to Sociolinguistics.

Mobile networking and applications 9/10
Super předmět! Profesor Liu Ren-Shi, cca třicetiletý přátelský pedagog s přijatelnou angličtinou se naší sedmičlenné skupince studentů snaží natlouct základy programování pro iOS. Na první přednášce nás vítal slovy, jestli jsme si jistí, že chceme předmět absolvovat, neboť to prý nebude úplně jednoduché. Noooo... není, to jednoduché. Každé dva týdny program, sem tam krátký úkol na cviku , 2 prezentace výzkumných článků, celosemestrální program, 10 stránek dokumentace + prezentace/demo. Všehovšudy cca 6-10 hodin práce týdně. Mám ovšem pocit, že práce, kterou do předmětu investujeme, je silně rentabilní.





History and Culture 5/10
Profesor Chan, KaiYiu, absolvent Cambridge, krásná britská angličtina, kterou nemá, jen tak kdejaký Taiwanec. Nicméně je to strašná nuda. Doufal jsem v povídání o Taiwanu, potažmo Asii, nicméně obsah hodin je věnován především historii Evropské kultury. Nemůžu říct, že látka není občas zajímavá, ale očekávání bylo jiné.

Chinese 9/10
Alias hodiny zpěvu, malování a ohromná sranda! Kupodivu jazyk není až tak složitý, jak si všichni myslíme. Gramatika téměř neexistuje, ale na druhou stranu výslovnost je kamenem úrazu. "Vždyť to říkám úplně stejně jako ty", používám čínštinu v praxi s náhodným Taiwancem. "Jo ty myslíš tohle blablabla..." (a říká úplně to stejné co já - alespoň pro mé uši) :) Naše úča Hong Laoshi je normální střelená Taiwanka. Pořád se směje ani neví čemu a dělá vtípky jak v mateřské školce, ale uznávám, že se vlastně královsky bavíme a upřímně si myslím, že nás učí základy čínštiny opravdu dobře.

Stalkování  poslední odvážného studenta Martina při psaní midtermu z číštiny.


Industrial Management of Technology and Innovations 7/10
Kurz každé páteční ráno, který už ovšem skončil, protože profesorka Pei se rozhodla rodit. O to víc máme samostatné práce. Povinná diskuse na facebooku, prezentace, závěrečná případová studie. A o čem to je? Teorie o zavádění a řízení inovativních technologických postupů ve firmách. Víceméně se jednalo o poměrně kreativně-diskusní přednášky, kde vlastní názor znamenal víc než kniha. - Nezvyk oproti ČVUT, v tomhle ohledu super.

Johan a prezentace na IMTI


Introduction to Sociolinguistics 8/10
Střela do neznáma, která mi vyšla. Sice od ČVUT bude hodnoceno za 0 kreditů, ale nelituji. Debatní kroužek o sociolingvistice. Jedná se o malou třídu studentů ze všech koutů světa, cca okolo 10 studentů, kde řešíme otázky lingvistiky s důrazem na sociální reflexe. Pro mě vůbec první sociální orientovaný kurz v rámci vysokoškolských studií a přesto velice zábavné.



Jak už jsem zmínil v dřívějších článcích NCKU patří s NTU v Taipei k tomu nejlepšímu co Taiwan ke studiu nabízí. To s sebou nese pochopitelně spoustu výhod a nevýhod. Pokud chce někdo z ČVUT vyrazit čiště na dovolenou, pak NCKU nedoporučuji.

V každém případě, teď jsme tady jen nestudovali, minulý týden proběhl v parku v Tainanu multižánrový hudební festival. S Martinem, Janou, Chloé a Tajwancama jsme tam vyrazili. Víc prozradí video - Martin a Janča si užívají koncert Japonské metalové kapely o sobotní půlnoci.




Žádné komentáře:

Okomentovat